2025 жылдың сәуір айында Ақтөбе облысының жер қатынастары басқармасы 13 890 000 теңгеге қызметтік автокөлік сатып алды. Қызметтік көлік алуға жарияланған тендердің жалғыз қатысушысы әрі ешқандай бәсекелессіз жеткізуші «Kol-Auto-Hyundai» ЖШС болды. Алайда, ҚР Президенті Әкімшілігінің бюджет есебінен автомобильдерді сатып алуға мораторий бар екенін ескерсек, бұл жағдай заңдық та, моральды- этикалық та сұрақтар туғызады.
Тендерді кім жеңіп алды және неге бәсекесіз?
Бауыржан Бақытжанұлы Жаманқұловтың атына тіркелген «Kol-Auto-Hyundai» ЖШС мәмілені жеңілдіксіз және бәсекелестерсіз оп-оңай жеңіп алған. Мемлекеттік сатып алу жүйесі бойынша компанияның тұрақтылығының қаржылық көрсеткіші — 54,4. Ал бұл жоғары деңгей емес. Сонымен қатар, компанияның мемлекеттік сатып алу жүйесіндегі тарихы қызықты динамиканы көрсетеді:
Жалпы сомасы 361 млн теңгені құрайтын 88 сатып алу;
Олардың 96% автомобильдер;
2024-2025 жылдары компанияның барлық кірістерінің үштен екісіне жуығы келеді;
2024 жылы келісімшарттардың үштен бірінен астамы әртүрлі деңгейдегі әкімдіктермен жасалған;
Тапсырыс берушілер арасында бірінші орында Хромтау ауданы әкімінің аппараты, сатып алулар 97 млн теңге, бұл мердігер портфелінің 27% құрайды.
Мораториді қалай айналып өтті?
Естеріңізге сала кетейік, 2025 жылғы 17 наурыздан бастап күшіне енген Президент Әкімшілігінің бюджет есебінен
«қызметтік көлік, жиһаз, әкімшілік ғимараттар сатып алуға, сондай-ақ салтанатты іс-шаралар өткізуге» мораторий бар.
Мораториді менсінбей орталықтың тікелей нұсқауына қарамастан 13,89 млн теңгеге авто мораторий күшіне енгеннен кейін сатып алынды. Ресми түрде-конкурстық рәсім шеңберінде ешбір бәсекесіз және толық құны бойынша сатып алынған.
13,89 миллион теңгеге нақты не сатып алдынды?
Тендердің техникалық сипаттамасын талдағанда барлық құжаттама нақты модельге — Hyundai Mufasa 2.0 MPI 6AT (2024) үшін «ыңғайланған».
Бұл авто нарықта 2024 жылдың басынан бастап сатылымда бар. Салыстырмалы түрде жаңа модель. Сондықтан ол тендердің техникалық сипаттамасын дәл сәйкес келеді:
Параметр TZ | Hyundai Mufasa 2.0 MPI 2024 | сәйкестік |
Қозғалтқыш көлемі: ≥1999 см3 | 1999 см3 | ✅ |
Қуаты: 160 а. к./6500 айн / мин | 160 а. к./6500 айн / мин | ✅ |
Айналу моменті: 193 н·м / 4500 айн/мин | 193 н * м / 4500 айн/мин | ✅ |
Беріліс қорабы: 6-ступ. автомат | 6 ат | ✅ |
Жетек: алдыңғы | fwd | ✅ |
Клиренсі: 147 мм | 147 мм | ✅ |
Өлшемдері: 4475×1850×1685 мм | 4475×1850×1685 мм | ✅ |
Салмағы: 1529-1542 кг | ≈1530 кг | ✅ |
Жанармай шығыны: 6,94 л/100 км | ≈6.9 л/100 км | ✅ |
Дисплей: ≥12.3″, CarPlay/Android Auto | 12.3 » CarPlay/Android Auto бар медиа | ✅ |
Орындықтарды жылыту, климат, камералар, ESP және т. б. | барлығы Premium жиынтығында бар | ✅ |
Нарықтағы баға (KZ) | ≈13.8–14 млн | ✅ |
Осылайша, барлық конкурстық құжаттама осы нақты модельге нақты жасалған деуге болады. Бұл нәрсе бір ғана қатысушы әрі жеңімпаз танылған бәсекесіз конкурстың белгілері бар екенін көрсетеді.
Тендер кімнің «ыңғайына қарай» жазылған?
Формалды түрде конкурс өткен бірақ іс жүзінде:
Тек бір жеткізуші қатысты;
Техникалық құжаттамада автомобиль Hyundai Mufasa-мен өте жақсы сәйкес келеді. Ал ол авто модельдер қатарында дәл сол Kol-Auto-Hyundai-да бар;
Жеңілдіктер берілмейді.
Мұның бәрі классикалық схема көрсетеді: «тендер өз адамдарымызға» бірақ заң аясында жасалған.
Мораторий жағдайында қызметтік автокөліктерді сатып алу – бұл Мемлекет басшысының тікелей тапсырмасын елемеу. Дербес жауапкершілік болмаса, мұндай әңгімелер тек Ақтөбе облысында ғана емес, бүкіл елде қайталанатыны анық.
Кім жауап береді?
Мемлекеттік сатып алу порталының деректері бойынша:
Тапсырысты «Ақтөбе облысының жер қатынастары басқармасы» ММ орналастырды;
Басқарма басшысы — Ержанов Нұрбол Бақытжанұлы;
Өңірдің жалпы бюджеттік тәртібіне Ақтөбе облысының әкімі — Асхат Шахаров жауапты.
Қорытынды: Елемеу немесе жүйе?
Бұл жағдай тек бір ғана бұзушылық емес. Орталықтан шығарылған дағдарысқа қарсы шектеулерді жүйелі түрде сақтамаудың көрінісі. Ресми түрде заң орындалды. Бірақ іс жүзінде Президенттің нұсқауы еленбейді.
Бюджетті үнемдеу және мақсатты емес шығындарды азайту үшін мемлекеттік деңгейде жұмыс жүріп жатқанда мұндай сатып алуды түсіндіру қиын.
Кім және неге өзін жалпыұлттық шешімдерден жоғары санайтынын қоғам білуге құқылы? Бұл сұраққа тек журналистік зерттеу ғана емес, сонымен қатар қаржылық бақылаудың құзыретті органдары да жауап беруі керек.
Сонымен қатар оқуға кеңес береміз:
Ақтөбе құрылыс жұмыстары: қағаз жүзінде миллиардтаған, ашықтық-минус
Миллиардтаған жолдарды жөндеу: Ақтөбеде Назарбаевтың немересімен байланысты компания жеңіске жетті
Жолда «өз»: QazaqGaz Aimaq ұлттық компаниясында туыстық мердігер ретінде миллиардтаған ұтады
Ақтөбе жол картелі: миллиардтаған адамдар «өздеріне» қалай кетеді
Ақтөбедегі көрмеге 13 млн теңге — бұрынғы вице-министрдің ізі?