Logo
Іздеу
Айдарлар

"Қайырлы түн" деді де, жоғалып кетті: 227 жолаушысы бар ұшақ із-түссіз ғайып болды

/
"Қайырлы түн" деді де, жоғалып кетті: 227 жолаушысы бар ұшақ із-түссіз ғайып болды
Laurent Errera / Wikimedia

2014 жылдың 8 наурызы авиация тарихында ХХІ ғасырдағы ең құпия әрі түсініксіз оқиғалардың бірі ретінде қалды. Malaysia Airlines әуе компаниясына тиесілі Boeing 777–200ER ұшағы Куала-Лумпурдан Бейжіңге бағыт алған рейс кезінде әуеге көтерілгеннен кейін шамамен 40 минут өткен соң Оңтүстік Қытай теңізі үстінде радардан ғайып болды. Ұшақта 227 жолаушы мен 12 экипаж мүшесі болған. Апаттың нақты орны мен себептері арада жылдар өтсе де анықталған жоқ, деп хабарлайды Arasha.kz.

Hibiny басылымының мәліметінше, әуе кемесімен байланыс үзілгеннен кейін ол әлі де шамамен жеті сағат бойы ұшуды жалғастырған. Әскери радар деректері лайнердің бағытын күрт өзгертіп, Малакка бұғазын кесіп өтіп, Үнді мұхитының оңтүстігіне қарай бет алғанын көрсеткен. Ұшақ соңғы рет Никобар аралдары маңында тіркелген. Кейінірек Африка жағалауынан ұшаққа тиесілі болуы мүмкін бірнеше бөлшек табылғанымен, олардың апат орнына тікелей қатысы бар екені нақты дәлелденбеді.

Рейс жолаушылары 14 елдің азаматтарынан құралған, олардың басым бөлігі Қытай тұрғындары болған. Ұшақтағы жалғыз Ресей азаматы – Иркутск қаласынан шыққан кәсіпкер Николай Бродский. Тергеу барысында бастапқыда екі жолаушыға ерекше назар аударылды: 18 жастағы ирандық Пурия Нур Мохаммад Мердад пен 29 жастағы Сейед Мохаммед Реза Делавар. Олар ұрланған төлқұжаттармен ұшып, Интерпол базасында тіркелгені белгілі болды. Алайда кейін бұл дерек олардың ұшақты басып алу жоспарына қатысы жоқ екенін көрсетті. Мердад Германияда тұратын анасына жетіп, саяси баспана сұрауды көздеген, ал жалған құжаттар депортациядан қашудың амалы болған.

Тергеу барысында ұшақ командирі – 53 жастағы Захари Ахмад Шахтың да аты аталды. 33 жылдық тәжірибесі бар пилоттың жеке өміріндегі қиындықтар, ажырасудан кейінгі психологиялық күйзелісі тергеу назарын аудартқан.

Сонымен қатар кейбір болжамдар апатқа екінші пилот – 27 жастағы Фарик Абдул Хамидтің де қатысы болуы мүмкін екенін алға тартады. Ол ұшақ кабинасына жас жолаушыларды жиі шақыратын әдетімен белгілі болған. Тергеушілердің пайымдауынша, бұл фактор сол түнгі оқиғаларға әсер етуі мүмкін.

Ұшақ жоғалар алдындағы әуе диспетчерлері естіген соңғы сөз – "Қайырлы түн" болған. Сырттай қарапайым көрінген осы тіркес бүгінге дейін шешілмеген авиация тарихындағы ең жұмбақ құпиялардың біріне айналды.